“De werkwijze van Greenwaste heeft bijgedragen aan een aanzienlijke kostenreductie tijdens de coronacrisis”
Voor Accor hotels verricht Greenwaste een palet aan werkzaamheden. Yentl Cools, Senior Category Manager UKI & Benelux, somt ze moeiteloos op: “Ze kopen de verschillende diensten ten aanzien van afvalmanagement voor ons in. Ze begeleiden dit en adviseren ons hierover. Ze controleren de facturen en stemmen alles af met de individuele hotels. Verder verzorgen ze de rapportages en de jaarverslagen en overheidsinformatie. Tot slot helpen ze ons om de afvalstromen steeds verder te verduurzamen”
Maatwerk per hotel
Yentl is ook blij met de hulp van Greenwaste tijdens de coronacrisis, die uiteraard een grote impact heeft op de organisatie. Yentl: “Greenwaste bezit een groot netwerk aan inzamelaars, verwerkers en leveranciers van middelen. Ook hebben ze direct overleg met de overheden. Deze kennis benutten ze dagelijks om onze hotels te ontzorgen en te voorzien van juiste adviezen. Vooral de coronacrisis heeft de toegevoegde waarde van Greenwaste duidelijk gemaakt. In slechts enkele dagen tijd hebben ze de dienstverlening van alle hotels aangepast. De diversiteit aan leveranciers is ingezet om per hotel maatwerk te leveren. Gedurende de coronacrisis heeft deze werkwijze geleid tot een aanzienlijke kostenreductie.”