Verstand van afval.
Oprichter van Greenwaste, Johannes Bos, is zeer ervaren in de afvalbranche. Hij zag dat veel bedrijven het lastig vinden om afvalstromen goed te managen. Juist in een tijd dat het belang van duurzaamheid enorm toenam en de wet- en regelgeving drastisch veranderde. Daarom startte hij Greenwaste in 2014 met een gezonde mix van commerciële en idealistische drijfveren om bedrijven te helpen hun afvalstromen beter te managen. Duurzamer, efficiënter en goedkoper.
Een duurzame toekomst
Om de volgende generatie een gezonde, maar ook een welvarende toekomst te kunnen bieden is het noodzakelijk dat de huidige generatie de verantwoordelijkheid neemt om zorgvuldig met grondstoffen om te gaan. Greenwaste wil hieraan een bijdrage leveren. Daarom zijn we er nog steeds heel trots op dat we in onze beginfase reeds werden uitgeroepen tot het duurzaamste bedrijf van Drenthe. We halen meerwaarde uit vrijkomende grondstoffen en scheppen daarmee positieve omstandigheden voor de samenleving van nu en straks.
Onze 5 drijfveren.
- Ondernemingen helpen met meer grip op hun afvalstromen
- Ethisch en transparant handelen
- Verantwoordelijkheid nemen voor een duurzame samenleving
- Onafhankelijk adviseren en organiseren
- Werken en plannen vanuit de totale afvalketen
Team.
Vergaande kennis en transparante werkwijze
Bij Greenwaste zeggen we waar het op staat, doen we wat we zeggen en zeggen we wat we doen. Noem het nuchter, of met beide benen op de grond. Het team bestaat uit louter specialisten. Ze hebben stuk voor stuk verstand van afval. Met veel praktijkervaring, kennis van wet- en regelgeving en technisch inzicht.
Bij Greenwaste hebben we 4 afdelingen:
De afdeling Frontoffice is “het voorportaal” van Greenwaste. Hier komen alle opdrachten en aanvragen binnen. De collega’s zijn allen ervaren afvalkenners, creatief en administratief onderlegd. Hierdoor heeft u altijd 1 aanspreekpunt.
Op de afdeling Verkoop binnendienst begeleiden we volgens een vast proces de implementatie van iedere nieuwe klant en verzorgen we de rapportages, afvalmilieujaarverslagen en certificaten voor alle opdrachtgevers.
Op onze Administratie werken specialisten op het vlak van financiële administratie, boekhouding en wettelijke documentatieverplichtingen. Hier controleren we alle binnenkomende facturen plus bijlagen en bereiden vervolgens de facturatie aan onze opdrachtgevers voor. Hierdoor ontvangt u 1 totaalfactuur per maand.
Onze Buitendienst bestaat uit Projectmanagers en Accountmanagers . Zij zijn specialisten op verschillende gebieden die met afval te maken hebben. Van regulier afval tot de meest specialistische en gevaarlijke afvalstromen. Zij maken met u een financieel en operationeel afvalplan en maken de overeenkomst. Bij de uitvoering beheren de Projectmanagers op locatie van onze opdrachtgevers dagelijks alle activiteiten van afvalinzameling, -scheiding en -afvoer. Dankzij hun vaak jarenlange ervaring en kennis zijn ze in staat om in verschillende situaties de juiste keuzes te maken.